-
Startas lygiavertei karjerai
Projekto koordinatorius – Lietuvos moterų lobistinė organizacija
Projekto partneriai: Lygių galimybių plėtros centras. Socialinių inovacijų fondas. Tauragės moters užimtumo ir informacijos centras
Projekto tikslas – skatinti moterų ir vyrų lygybę įgyvendinant priemones, skirtas segregacijai dėl lyties švietimo ir darbo rinkos srityse mažinti.
Moterų ir vyrų ekonominė padėtis skiriasi. Ji nulemta darbo užmokesčio atotrūkio, kurį savo ruožtu lemia profesinė ir sektorinė, taip pat ir vertikalioji darbo rinkos segregacija pagal lytį. Merginos renkasi studijas, kurias baigę įgyja vadinamąsias „moteriškas” specialybes, vaikinai – „vyriškąsias”. Segregacija dėl lyties švietimo ir darbo rinkos srityse yra viena iš moterų ir vyrų nelygybės priežasčių, todėl būtina šią problemą spręsti kompleksiškai – tirti ir viešinti segregacijos dėl lyties priežastis, pasekmes ir problemas; keisti stereotipines nuostatas renkantis profesijas ar planuojant karjerą.
Projektu siekiama prisidėti prie lyčių lygybės de facto užtikrinimo, įgyvendinant priemones, skirtas segregacijai dėl lyties švietimo ir darbo rinkos srityse mažinti.
Projekte veiklos yra skirtos:
1) ištirti jaunimo grupei įtakos turinčius veiksnius renkantis tipines/netipines lyčiai studijas, profesijas, darbą, švietimo ir darbo srities ekspertų, dirbančių su jaunimu, įtaką tipiniams/netipiniams jaunimo pasirinkimas, parengti rekomendacijas dėl priemonių darbo rinkos segregacijai pagal lytį mažinti;
2) stiprinti švietimo srities darbuotojų kompetencijas lyčių lygybės srityje, ypač šalinant lyčių stereotipus;
3) šviesti vaikus ir jaunimą supažindinant su tipinių/netipinių studijų, profesijų, darbų pasirinkimo galimybėmis, poveikiu ir pasekmėmis bei skatinant juos rinktis netipinio lyčiai pobūdžio profesijas
4) supažindinti visuomenę su segregacijos dėl lyties švietimo ir darbo rinkos srityse problemomis, priežastimis ir pasekmėmis.
Projekto rezultatai:
1.1. Atliktas kokybinis tyrimas skirtas identifikuoti faktorius, įtakojančius jaunimo pasirinkimus, renkantis specialybes ir profesijas, identifikuota švietimo ir darbo sričių darbuotojų, dirbančių su jaunimu, įtaka specialybių, profesijų, darbų pasirinkimams ir parengta tyrimo ataskaita.
1.2. Parengtos rekomendacijos (švietimo ir darbo rinkos sričių ekspertams, darbuotojams dirbantiems su jaunimu, politikams) dėl priemonių švietimo ir darbo rinkos segregacijai pagal lytį mažinti.
1.3. Parengtas ir pateiktas publikuoti moksliniame leidinyje mokslinis straipsnis, pagrįstas tyrimo duomenimis, parengtas ir pateiktas informaciniams portalams tyrimo duomenimis pagrįstas straipsnis skirtas informuoti visuomenę apie profesijų, specialybių pasirinkimų įtaką skirtingai moterų ir vyrų ekonominei padėčiai.
2.1 Sukurta mišraus mokymosi programa, skirta kelti švietimo srities darbuotojų kompetencijų lyčių lygybės ir nestereotipinio požiūrio į moteris ir vyrus bei jų vaidmenis šeimoje ir visuomenėje klausimais.
2.2 Pagal sukurtą mišraus mokymosi programą pravesti mokymai 5 grupėms ir apmokyta 100 švietimo srities darbuotojų iš trijų projekte dalyvaujančių savivaldybių ( Alytaus, Kauno raj. ir Šilalės raj. ), kurie įgis gebėjimų tinkamai motyvuoti vaikus ir jaunimą rinktis profesijas ne pagal lytį, o pagal gebėjimus ir interesus.
3.1. Parengta vaikų ir jaunimo švietimo renginių, siekiant supažindinti su netipinėmis lyčiai profesijomis ir paskatinti rinktis netipinio lyčiai pobūdžio profesijas, koncepcija, kuri ir ateityje galės būti naudojama neformaliajame jaunimo švietime.
3.2. Pagal sukurtą renginių koncepciją pravesti 5 renginiai Alytaus, Kauno raj. ir Šilalės raj., kuriuose bendrai dalyvaus 150 vaikų ir jaunimo, kurie po renginių pradės vertinti savo profesijos ir karjeros galimybes pagal asmeninius interesus, o ne pagal lytį.
4.1. Parengti ir publikuoti 2 straipsniai supažindinantys su segregacijos dėl lyties švietimo ir darbo rinkos srityse problemomis, priežastimis ir pasekmėmis.
4.2. Pravesta socialinė kampaniją internete jaunimui „Lygiavertis pasirinkimas“, ištransliuojant 6 žinutes.
4.3. Sukurtas ir paviešintas internete iki 3 min. animacinis filmas apie nestereotipines profesijas.
4.4. Sukurtas ir publikuotas iki 30 sek. videoklipas “Mano profesija – mano pašaukimas”.
5. Sukurtų ir įvykdytų informacinių priemonių bei projekto viešinimo pagalba visuomenė supažindinta su segregacijos dėl lyties švietimo ir darbo rinkos srityse problemomis, priežastimis ir pasekmėmis.
Projekto vertė: 59 000 EUR.
Projektas įgyvendinamas: 2022 m.
Projektą finansuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija. Nevyriausybinių organizacijų projektas, skirtas moterų ir vyrų lygias galimybes skatinančioms priemonėms įgyvendinti 2022 metais. VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIS NR. 2- MVLGP03015/2022
-
Matomos: dėmesys smurtui prieš moteris su negalia
Projekto trukmė: 2022 m. balandis – 2024 kovas
Projekto tikslas – stabdyti smurtą dėl lyties prieš moteris su negalia ir vykdyti jo prevenciją.
Projekto uždaviniai:
- Išnagrinėti atsako į smurtą dėl lyties prieš moteris su negalia reglamentavimą Lietuvoje (įskaitant ir socialinės globos paslaugas teikiančias įstaigas).
- Kurti ir stiprinti moterų su negalia apsaugos nuo smurto dėl lyties mechanizmus socialinėse ir psichikos sveikatos priežiūros įstaigose – įveikiant lyčių ir negalios stereotipus.
- Didinti specialistų, dirbančių socialinėse arba psichikos sveikatos priežiūros įstaigose, gebėjimus reaguoti į smurtą dėl lyties prieš moteris su negalia.
- Bandomosiose savivaldybės vystyti koordinuoto institucijų atsako į smurtą dėl lyties algoritmą, atsižvelgiantį į moterų su negalia patiriamas kliūtis.
- Didinti specialistų, dirbančių su atsaku į smurtą artimoje aplinkoje savivaldybėse, gebėjimus atpažinti lyties ir negalios sankirtos nulemtą pažeidžiamumą.
- Didinti smurto dėl lyties prieš moteris su negalia atpažįstamumą tarp pačių moterų ir jų aplinkinių.
- Didinti visuomenės sąmoningumą ir pagalbos besikreipiančių moterų su negalia palaikymą.
Projekto partneriai: Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba, VšĮ Psichikos sveikatos perspektyvos, VšĮ „Nomoshiti iniciatyva”.
Projektas iš dalies finansuojamas Europos Sąjungos Piliečių, lygybės, teisių ir vertybių programos 2021 m. lėšomis.
-
LYGYBĖ SAUGUMUI, II etapas
Projekto trukmė: 2021 m. rugpjūčio mėn. – 2022 m. vasario mėn.
Projekto tikslas: palengvinti naujų regioninių veiksmų planų 1325, skirtų moterims ir taikai bei saugumui Ukrainoje 2021–2025 m., rengimą, patvirtinimą ir įgyvendinimą, taip pat skatinti tinkamą jų finansavimą.
Projekto uždaviniai:
1) Skatinti regioninių koalicijų kūrimąsi 1325 Černivcų ir Charkovo srityse ir stiprinti esamas koalicijas Chmelnyckio ir Luhansko srityse.
2) Stiprinti regioninių koalicijų partijų – vietos valdžios, moterų nevyriausybinių organizacijų, žiniasklaidos – gebėjimus.
3) Skatinti 1325 regioninių veiksmų planų rengimą/peržiūrą, atsižvelgiant į regioninį kontekstą, tikslinių grupių poreikius, įskaitant COVID-19, ankstesnio projekto pamokas.
4) Pasisakyti už tinkamą regioninių veiksmų planų finansavimą, remti jų pradžią ir įgyvendinimą.
Projekto partneris: Ukrainos moterų fondas.
Projektas įgyvendinamas remiant JAV valstybės departamento Europos ir Eurazijos pagalbos koordinatoriaus biuro pagal aštuntąjį vystomojo bendradarbiavimo partnerystės (DCP) programos etapą.
-
Rūpintis yra vyriška: vyriškumo normų kaita ankstyvajame ugdyme
Projekto trukmė: 2021 m. vasario mėn. – 2023 m. vasario mėn.
Projekto tikslas - keisti lyčių stereotipus ir plėsti vyriškumo normas ankstyvajame ugdyme, suvokiant rūpestingumą kaip vieną iš savybių, praturtinančių vyriškumo sampratą.
Įgyvendinamos veiklos:
1. Tyrimai, skirti išanalizuoti esamą situaciją projekte dalyvaujančių šalių ankstyvajame ugdyme, įskaitant ir interviu bei diskusijų grupes su darželių auklėtojais, pradinių klasių mokytojais bei ankstyvojo ugdymo ekspertais.
2. Metodinės ankstyvojo ugdymo medžiagos, skatinančios keisti lyčių stereotipus, išplečiant vyriškumo sampratą, darželių auklėtojams ir mokytojams parengimas.
3. Informacinio vadovo, kuriame pateikiamos geriausios praktikos pavyzdžiai, atliktų analizių rezultatai, mokymų medžiaga ir kita medžiaga, reikalinga ankstyvojo ugdymo pedagogams, siekiantiems keisti lyčių stereotipus.
4. Mokymai darželių auklėtojams bei pradinių klasių mokytojams bei e-mokymų platformos savarankiškam kvalifikacijos kėlimui parengimas.
5.Sąmoningumo ir viešinimo kampanijos.
6. Rekomendacijų pedagogams, tėvams, politikos formuotojams ir visuomenei parengimas, kaip keisti lyčių stereotipus įtraukiant rūpestingumą kaip vyriškumo normą.
Projektą koordinuoja Dissens Institute fur Building under Forschung (Vokietija). Projekto partneriai: Verein für Männer- und Geschlechterthemen Steiermark (Austrija), The Peace Institute (Slovėnija), Instituto degli Innocenti (Italija), Center of Women’s Studies and Policies (Bulgarija), Lygių galimybių plėtros centras (Lietuva).
Asocijuotas partneris Lietuvoje – Lygių galimybių konrolieriaus tarnyba.
Projektas iš dalies finansuojamas Europos Sąjungos Teisių, lygybės ir pilietiškumo programos (2014-2020) lėšomis (sutarties su Europos Komisija Nr.101005885 – ECaRoM – REC-AG-2020/ REC-RGEN-WWLB-AG-2020).