Projekto ECaRoM – „Rūpintis yra vyriška: vyriškumo normų kaita ankstyvajame ugdyme“ (angl. Early Care and the Role of Men) tyrimo ataskaitoje pristatomi tyrimo apie dabartinę ankstyvojo ugdymo būklę, susijusią su vyriškumu ir rūpesčiu Lietuvoje, rezultatai. Pirmoje dalyje aptariame, kaip ši tema atskleidžiama nacionalinės švietimo ir lyčių lygybės politikos kryptyse, aptariame šios tematikos mokslinius tyrimus, publikuotus lietuvių kalba bei gerosios praktikos pavyzdžius. Antroje dalyje pristatomi kokybinio tyrimo – interviu ir fokus grupių su ankstyvojo ugdymo pedagogais ir ankstyvojo ugdymo bei lyčių lygybės ir švietimo sričių ekspertais – rezultatai. Ataskaitą baigiame rekomendacijomis, kaip pagerinti ankstyvąjį ugdymą remiantis mūsų tyrimo išvadomis.
Ši ataskaita ne tik papildo labai nedidelį lyčių stereotipų ir vyriškumo konstravimo ankstyvajame ugdyme tyrimų Lietuvoje skaičių, bet ir suteikia naudingos informacijos kuriant didaktines priemones, gaires ir ugdymo turinį, kuris leistų pedagogams keisti lyčių stereotipus, susijusius su priežiūra, vyrais ir vyriškumu, atsižvelgiant į lyčių aspektą. Nesant aiškių gairių ir lyčiai jautrių didaktinių priemonių bei ugdymo turinio, pedagoginis personalas gali netyčia pasirinkti stereotipus įtvirtinančius ugdymo metodus. Ataskaitoje keliami šie klausimai: ar oficialios ir paslėptos mokymo programos skatina keisti stereotipinius vyrų ir moterų įvaizdžius, kokiu mastu; ar jose nėra grindžiamos „sveiku protu suvokiamomis“, o ne mokslinėmis prielaidomis apie lytį; ar šios programos skatina savirefleksiją, neapsiribodamos lyčių stereotipais, susijusiais su vyriškumu ir priežiūros veiklomis; ar jose proaktyviai siekiama lyčių lygybės.