Kviečiame susipažinti su projekto ECaRoM – „Rūpintis yra vyriška: vyriškumo normų kaita ankstyvajame ugdyme“ (angl. Early Care and the Role of Men) vadovu „Rūpestingo vyriškumo puoselėjimas ankstyvajame ir pradiniame ugdyme“. Šiame vadove pateikiame praktinių patarimų pedagogams, kaip įgyvendinti lyčių aspektą integruojančius ugdymo metodus ankstyvajame ir pradiniame vaikų ugdyme. Siekiame pagerinti supratimą apie berniukų* ir vyrų* vaidmenį socialinėje srityje Europos visuomenėse. Mūsų atlikta poreikių ankstyvajame ugdyme analizė parodė, kad pedagoginės iniciatyvos ir koncepcijos šioje srityje retai siejamos su rūpestingo vyriškumo stiprinimu.
Vadovas parengtas įgyvendinant Europinį projektą ECaRoM, kurio tikslas – remti rūpinimuisi ir priežiūrai palankią, lyčių lygybę skatinančią aplinką ankstyvojo vaikų ugdymo sistemoje – darželiuose ir pradinėse mokyklose. Remiantis poreikių analizės rezultatais, sukurta lyčių klausimus integruojanti medžiaga ir parengti berniukų* įsitraukimą į kasdienę globą ir rūpinimąsi skatinantys metodai, padedantys siekti saugios aplinkos, kurioje berniukai* ir vyrai* gali būti rūpestingi nesibaimindami neigiamos reakcijos. Pradėjus nuo ankstyvojo ugdymo, atsiranda daugiau tolesnio mokymosi galimybių.
Europos ir nacionaliniu lygmeniu fnansuojamo projekto ECaRoM vadovas parengtas remiantis įvairialype ir stipria partneryste, grįsta įvairias Europos perspektyvas apimančia geografne pusiausvyra. Šiame darbe dalyvavo partneriai iš Vidurio Europos (Vokietijos, Austrijos, Slovėnijos), pietinių (Italijos) ir rytinių Europos šalių (Bulgarijos, Lietuvos). Čia pateikta tarpvalstybinė Europos perspektyva, taip pat kiekvienos šalies partnerės nacionalinių poreikių analizės perspektyvos, todėl šio vadovo versija kiekvienos šalies partnerės kalba šiek tiek skiriasi.