Metodai, kuriuos rasite šiame rinkinyje, surinkti siekiant skatinti rūpestingo vyriškumo sampratą pedagoginėje praktikoje vaikų darželiuose ir pradinėse mokyklose. Vaikai, ypač berniukai*, nuo mažens turėtų mokytis, kaip svarbu rūpintis savimi, kitais ir aplinka. Nuo to, kaip įstaigose, pavyzdžiui, darželiuose ir pradinėse mokyklose, vertinamos su rūpinimusi susijusios profesijos ir veikla, priklauso tolesni ugdytinių mokymosi ir karjeros pasirinkimai.
Projekto ECaRoM priemonių rinkinyje pateikiami metodai, kuriuos galima taikyti įvairiose pedagoginio ir profesinio darbo su vaikais aplinkose. Juose aiškinamas lyčių vaidmenų ir su rūpinimusi susijusių profesijų ar veiklų ryšys, kvestionuojami stereotipai ir parodomos ar praktiškai išbandomos naujos galimybės. Daugeliu metodų siekiama, kad su rūpinimusi susijęs darbas, kurį jau atlieka vaikai, – valant žaislus, padedant ruošti maistą, dirbant sode, prižiūrint gyvūnus, guodžiant kitus vaikus, sprendžiant ginčus be smurto, atsižvelgiant į kitų nuomonę ir kt. – taptų matomas, tokiu būdu padedant vaikams, ypač berniukams*, ugdyti ir palaikyti su rūpestingumu susijusias savybes.
Užduotys atspindi tarptautinį kontekstą, susijusį su šio priemonių rinkinio kūrimu vykdant ES projektą ECaRoM. Ne visos išankstinės nuostatos (pavyzdžiui, stereotipai apie su rūpinimusi susijusį darbą ir lytį), nurodytos metoduose, vienodai būdingos visoms šalims. Metoduose pabrėžiami skirtingi akcentai, tad jie gali būti taikomi atsižvelgiant į potemes: lyčių stereotipai, vyriškumo normos, rūpestingas vyriškumas, lyčių vaidmenys, socializacija, profesinis konsultavimas ir ateities vizijos.
Priemonių rinkinys skirtas dviem tikslinėms grupėms. Viena vertus, metodai pritaikyti su vaikais dirbančių žmonių sąmoningumui ugdyti. Mokytojai ir ankstyvojo ugdymo pedagogai kviečiami apmąstyti visuomenės ir lyčių normas, kad lyčių požiūriu pagerintų savo darbo su vaikais kokybę. Kita vertus, daugelis metodų skirti darbui su pačiais vaikais (pavyzdžiui, mokyklose). Jie turėtų padėti mokytojams ir ankstyvojo ugdymo pedagogams keisti lyčių stereotipus ir padėti vaikams – nesvarbu, kokios lyties – augti asmeniškai. Todėl daugiausia dėmesio šiame rinkinyje skiriama teigiamam ir emancipuotam dažnai nematomo su rūpinimusi susijusio darbo paveikslui piešti ir skatinti berniukus* renkantis su rūpinimusi susijusias profesijas.